woensdag, januari 22, 2014

Fietsen in Adelaide!

De 5-daagse tour die ik had geboekt was eigenlijk een combinatie van 2 tours, met een vrije dag in Adelaide. Wat gezellig was, want de hele tour had dus een vrije dag in Adelaide! Bij het ontbijt zagen we dat je in de buurt van het hostel gratis fietsen kon huren. En je bent Nederlander of niet: fietsen en gratis, dat kon ik niet aan me voorbij laten gaan! 

Samen met Laura, Miguel en Michelle gingen we fietsen. Tracy ging niet mee, omdat ze niet zo goed kon fietsen. Voor mij eigenlijk niet voor te stellen... De vrouw bij het fiets-depot wilde mij uitleggen hoe een fietspomp werkte. 'I'm Dutch' was alles wat ze nodig had om daar meteen mee te stoppen en hard te moeten lachen :). Dan zou ik wel raad weten met een fietspomp!

Met rare helm.

We fietsten naar de Botanic Gardens om daar lekker in het gras te liggen.
Na de lunch hadden Miguel en Michelle wel genoeg gefietst, maar Laura en ik wilden nog wel even verder! We hebben uiteindelijk helemaal rondom het centrum van Adelaide gefietst, langs kerken, bijzondere gebouwen en mooie parken. Heel leuk en gezellig! 
In Adelaide is de South Australia tour bezig, een soort Tour de France van Australië :). We waren op tijd bij de finish!
Daarna hebben we de fietsen teruggebracht naar het depot en hebben we 's avonds nog even bij die tour in de stad gekeken.
En lekker goedkoop Mexicaans gegeten: 
En óók nog leuke plaatjes van Adelaide gemaakt!

Geen opmerkingen: